Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Celem programu edukacyjnego „TIK?TAK! – A może książka…” była promocja czytelnictwa wśród uczniów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii (TIK). Program trwał ponad 8 tygodni. Uczniowie pracowali w zespołach i wykonywali zaplanowane zadania wykorzystując nowoczesne technologie (tworzyli m.in. filmy, logotypy, elektroniczne książki, zdjęcia, quizy). W programie wzieło udział 14 zespołów, w sumie 65 uczestników. Efekty prac uczniów zamieszczone są na specjalnej stronie internetowej (blogu): https://tiktakbpchelm.blogspot.com
Organizatorem programu była Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie, koordynatorem pani Katarzyna Kalita. 13 czerwca 2017 r. nastąpi uroczyste podsumowanie programu w Bibliotece Pedagogicznej w Chełmie.

Nasz zespół TIK?TAK! z kl. V c:
Aleksandra Auguściuk
Karolina Charęża
Klaudia Grodzka
Kinga Kosz
Izabela Lenart
1


Opiekun – Elżbieta Kaczyńska
Zapraszamy do zapoznania się z wykonanymi przez zespół zadaniami:
Zadanie 1 – polegało na zaprojektowaniu logo biblioteki szkolnej w programie logomakr - https://tiktakbpchelm.blogspot.com/p/zadanie-1.html

2

Zadanie 2 - polegało na stworzeniu elektronicznej książeczki w programie Storybird.com - https://tiktakbpchelm.blogspot.com/p/zadanie-2.html

34

Zadanie 3 – polegało na wykoniu zdjęcia, tzw. Sleeveface z wybranych dwóch książek. Sleeveface to zdjęcia przedstawiające osoby fotografowane z zasłoniętą przez okładkę książki częścią ciała. W efekcie otrzymujemy złudzenie prezentujące kreatywne i śmieszne połączenie naszej osobowości z ukrytą książkową tożsamością - https://tiktakbpchelm.blogspot.com/p/zadanie-3.html

5     6

Zadanie 4 - "Wybieram czytanie", zadanie polegało na zapoznaniu się z treścią książki A. Maleszki Magiczne drzewo „Inwazja” a nastepnie:
a). Rozwiązaniu quizu przygotowanego w progranie Quizizz.
b). Uzupełnieniu brakujących wyrazów (luk) we fragmentach wybranych z książki. Zadanie wykonane w aplikacji LearningApps.
c). Dodonaniu nowego wpisu (krótka recenzja książki) na wirtualnej tablicy w Padlecie.
https://tiktakbpchelm.blogspot.com/p/zadanie-4.html
Zespół doskonale poradził sobie z tymi zadaniami, za pierwszym razem bezbłędnie wykonał wszystkie polecenia!

7

Zadanie 5 – polegało na stworzeniu własnej kampanii promującej czytanie książek "Czytam, bo lubię". Nasz zespół samodzielnie ułożył tekst, skomponował muzykę, wykonał piosenkę oraz nakręcił filmik - https://tiktakbpchelm.blogspot.com/p/zadanie-5.html

8

Udział w programie "TIK?Tak! - A może książka..." był dla nas wyzwaniem, nowym doświadczeniem (dla mnie i moich uczniów). Wiele się dowiedzieliśmy, wiele się nauczyliśmy, na pewno wykorzystamy to jeszcze w przyszłości. Moi uczniowie okazali się naprawdę kreatywni, z pomysłem, z inwencją. Ładnie pracowali w zespole, dzielili się zadaniami. Poznaliśmy ciekawe programy, zdobyliśmy nowe umiejętności cyfrowe. Uczennice, poszukując książek do sleeveface, przewertowały zasoby biblioteki, znajdując wiele ciekawych pozycji do przeczytania.

  • 20170515_134323_fotor
  • collage_fotor
  • 20170516_074058_fotor
  • 20170317_142451_fotor
  • 018_fotor